Forumindex Bilens kategorier Transmission, kraft, fram- och bakvagn... Parallellstag

Parallellstag

Hjul, Kraft, fjädring, bak- & framvagn, styrning, växellådor, overdrives - Allt som rör det mekaniska utanför motorn.

Inlägg 29 maj 2020, 17:06

Inlägg: 13
Hej! Har bytt parallellstag och satt den som den gamla satt, dvs påträdd underifrån med låsmuttern på ovansidan, tittar man på verkstadhandboken så ser parallellstaget ut att vara påträtt uppifrån med låsmuttern på undersidan.
Någon som vet vilket som är rätt och om det spelar någon roll,har en 67a.

Inlägg 30 maj 2020, 06:37

Inlägg: 406
Ort: Göteborg
Du har gjort rätt!

Frågan är om det ens går att sätta fel eftersom axel och hål är koniska.
Om jag inte tänker fel så skulle man förmodligen inte kunna trä in axeln så långt att man ens får på muttern. I varje fall blir det inte många gängvarv som sticker fram

Inlägg 03 jun 2020, 19:30

Inlägg: 13
Tack Per! Blev lite lurad av verkstadshanboken, går nog inte att sätta fel :D


Återgå till Transmission, kraft, fram- och bakvagn...

cron