Forumindex Bilens kategorier Interiör, kupé o dyl. Bästa köp av klädsel

Bästa köp av klädsel

stolar, paneler, mattor, solskydd, innertak, stoppning...

Inlägg 09 dec 2014, 20:16

Inlägg: 3
Vet inte om detta är en känslig fråga på nåt sätt men har nån erfarenhet av klädsel till framstolar som VP respektive S- klädsel säljer? Det är ju ändå en hyfsad investering så det vore kul med lite input från er som redan köpt nytt.
Med vänlig hälsning,
Henric i Östersund

Inlägg 10 dec 2014, 08:44

Inlägg: 39
Hej Henric
Finns en kille som låter sy upp klädsel i Ungern till halva priset av de mera etablerade som du nämner.

Jag upplevde passformen som perfekt,, som ett korvskinn tajt. Färgen helt ok också.

Jag pm:ar hans nr.

Ja du får kolla om det blev något pm,, kan inte se det under skickat.

Mvh Björn

Inlägg 10 dec 2014, 11:48

Inlägg: 3
Verkar svårt med PM, jag har skickat PM till dig. Annars kan jag nås via sms, 070-6694996
Ha det
Henric

Inlägg 11 dec 2014, 12:11

Inlägg: 10
Hej! Har stolar som kläddes om med klädsel från S-klädsel 1990 och de har varit jättebra. Hur deras kvalitet är nu vet jag ju inte.

/Christian
1800S 1966 #17543

Inlägg 13 aug 2015, 17:25

Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Har klätt om 2 röda framstolar i läder till min vita P1800 -65 för ca 15 år sedan.

Jag har bara goda erfarenheter av VP-Autoparts läderklädsel och man får rabatt när man är P1800 klubbmedlem!

Framstolarna med original kromad steglös fällmekanism.
Läderklädseln har hållit fantastiskt bra och sittkomforten känns fortfarande mycket bra.

Bild

Under sommaren 2015 klädde jag om 2 svarta läderstolar till min röda P1800 -64.

Bild

Köpte nysydd läderklädsel efter originalmodell och Pirelli gummiband hos VP-Autoparts ï Fristad.
Har klätt om framstolarna med ny svart läderklädsel, Pirelliband och installerat ny röd matta.
Framstolarna med original kromad steglös fällmekanism och ny läderklädsel samt nya Pirelliband är monterade och sittkomforten känns mycket bra.

Bild

Har även installerat nya dörrpaneler och nya armstöd i svart originalmodell från VP-Autoparts då någon tidigare ägare skurit hål för högtalare. Även dörrpanelerna och armstöd är fina och har bra passform.

Monterat i bilen ser stolarna, matta och nya dörrpaneler ut så här i min P1800 1964.

Bild

Ny läderklädsel är dyr men ökar värdet på P1800, håller många år och körupplevelsen blir desto bättre med ny klädsel och nya stolsremmar. Det blir ett lyft!




Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebookgrupp!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "


Återgå till Interiör, kupé o dyl.