Forumindex Allmänt Forum - feedback Fortfarande väldig seg hemsida, tyvärr…..

Fortfarande väldig seg hemsida, tyvärr…..

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
När jag här ovan tyckte att hemsidan var OK hastighetsmässigt var det detta forum jag tänkte på. Jag är sällan inne på hemsidan men upptäckte häromdagen att den var seg. Mycket segare än vad jag upplever detta forum. Men det var bara ett enstaka besök så jag kan egentligen inte ha några synpunkter om farten där.

Jag kan inte se att mitt P1800-ägande (fn mest renovering) över huvud taget skull berikas av att jag hängde på Facebook.
Eller vad är det jag inte förstår som gör att jag borde befinna mig där?

Per L


Inlägg: 39
Hej Per
Håller med dig till fullo,det är vi forumanvändare som bygger forumet.
jag försöker svara på inlägg som jag har kunskap om.
Det tycker jag fler skulle göra ,,då först får vi ett levande P1800 forum.

Mvh Björn


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Birre skrev:
Hej Per
Håller med dig till fullo,det är vi forumanvändare som bygger forumet.
jag försöker svara på inlägg som jag har kunskap om.
Det tycker jag fler skulle göra ,,då först får vi ett levande P1800 forum.

Mvh Björn


Riktigt, och vad bör styrelsen eller klubben göra för att stärka upp motivationen för att göra så att vi får ett levande forum,
och vad kan vi som medlemmar göra?

Har haft diskussioner med andra medlemmar och icke medlemmar som övergett detta forum och hemsida för enbart facebook, dom anser att allt händer där , från spontanträffar till svar på frågor , och eftersom det mediet gör att respons är snabb så ser dom ingen anledning att "byta ner" sig ( vilket jag förstår logiken i ) men hur skall det bemötas ? Man önskar att styrelse kanske skulle blanda sig i debatten och "motivera"?
Undrar vad som kan motivera solidaritet och kanske är det så att 2015 är det just dessa "snabba" medier som gäller och man får acceptera läget att så här har det blivit och det är inte så mycket att göra åt situationen? Men det är ju dock styrelsen som måste besluta vad som bör göras och frågan kvarstår, vad görs och hur tänks det där? Är det ett problem eller är skygglapparna på och man hoppas att det går över av sig själv?

"Det lär ju tyvärr inte hända nåt bara för att jag beklagar situationen" kanske alla tänker, det kanske är det som är problemet....


Inlägg: 312
Jag har tidigare dock inte här framfört att facebook är den absolut sämsta informationskanal en klubb kan kan använda sig av och det gäller även P1800 klubben. Varför ska man behöva lämna ut privata uppgifter till ett företag baserat i USA (som dessutom har synnerligen suspekta syften med orsaken till all faktainsamling) för att som medlem kunna ta del av klubbinformation? Det åligger styrelsen att vidarebefordra uppgifter om spontanträffar och liknande till samtliga informationskanaler klubben har eftersom vissa kanaler (facebook) inte kan nås av alla. Jag är fullt medveten om att den som saknar internettillgång inte heller når forumet men att få med spontanträffar i klubbtidningen är trots allt en omöjlighet. Vad gäller den sega hemsidan är det bara att begära hjälp, intern eller extern om de ideella krafterna saknar tillräckligt med tid och/eller kunskap. Själv använder jag bara forumet och kan ej uttala mig om hurvida hemsidan är omotiverat seg eller inte. För teknisk dokumentation av typen verkstadshandböcker och meddelanden använder jag volvoamazonpictures som i mina ögon är enklare att hitta i och innehåller exakt samma information
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida är fantastisk bra! Tyvärr upplever jag hemsidan som seg!

Hemsidan har funnits i snart 2 år och jag med flera enl. kommentarer på Forumet.
Tex Tannemyr skriver Fortfarande väldig seg hemsida, tyvärr…och upplever hemsidan fortfarande som seg.

Här skulle man behöva trimma tex förstasidan på Svenska Volvo P1800 Klubbens hemsida! Dvs göra en prestandaanalys/översyn och ev. ta bort inaktuell information. När förstasidan på hemsidan tar 6-10 sekunder att ladda upplevs den av många som seg och man kan tro att datorn har hängt sig! Vidare så fungerar inte Hemsidan> Arkiv > Fotoalbum P1800! Får följande felmeddelande:

Fatal error: Call to undefined function wppa_get_mincount() in /home/u/u4767248/www/front/wp-content/plugins/wp-photo-album-plus/wppa-functions.php on line 3049

Annars är Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida fantastisk bra!

Tillbaka till Forumet! eller
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!

/mike1800


Inlägg: 312
Nu har man dessutom lagt in en spamliknande popupfunktion med reklam, visserligen relaterat till bilen men ack så irriterande.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Föregående

Återgå till Forum - feedback

cron