Forumindex Bilens kategorier Elsystem, Instrument, Reglage Signalhorn, de gamla döda..

Signalhorn, de gamla döda..

inklusive belysning, motorstyrning...

Inlägg 18 dec 2015, 09:27

Inlägg: 20
Som det står så är mina bägge signalhorn till 66:an döda, det vänstra, den hornliknande har totalt spruckit sönder och det andra har redan renoverats en gång tidigare och ser nu ut att vara bortom räddning. Så vad gör man om man inte hittar begade, vilken uppsättning nya universal kan man använda som låter ungefär som originalet. VP har ju några men jag är tveksam. Hur har ni gjort?


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Jag har också letat efter signalhorn (de två små) till min 63a. Då och då kan man på eBay hitta original signalhorn som oftast kostar vansinniga pengar.
Jag valde därför att (åtminstone tillfälligt) montera pirathorn som jag köpte på eBay. Det viktigaste var att dom ser någorlunda orginallika ut framifrån samt att dom har rätt diameter (135 mm).

Jag köpte dom på bilden och sprayade den röda delen mattsvart. Dom passade direkt i bilens originalfästen.

Det har ju suttit signalhorn av litet olika utföranden på våra p1800or beroende på årsmodell men säkert går det att (på tex eBay) hitta signalhorn med hyfast originallikt utseende

Per L
Bilagor
Signalhorn.jpg
Signalhorn.jpg (133.03 KiB) Visad 7123 gånger


Återgå till Elsystem, Instrument, Reglage

cron