I instruktionsboken för VOLVO 1800S läser jag att när man drar ut kupefläktens knapp ett hack skall fläkten gå på helfart och på två hack skall den gå på halvfart. Skall det verkligen vara så på våra bilar?
Håller på att byta kabelhärva på min 63a och när jag nu testar fläkten så går den på halvfart när man drar ut knappen ett hack. Det borde väl bara vara att skifta plats på två kablar för att få det att fungera som det står i instruktionsboken men gör det något om man har det kopplat som det blev?
Jag tycker nog att det känns naturligare att bara få halvfart på fläkten när man drar ut knappen ett hack.
Per L
PS! På Amazonforumet står det att det inte är så enkelt att bara koppla om två trådar! Vet någon varför man skriver så och vad man i så fall måste göra?
Har också för mig att jag läst någonstans om en Amazonägare som "skiftade sladdar" till fläkten och kort därefter brann fläktmotorn bokstavligen upp