Noterade att det stod nu att även Facebook vill ha sälj och köp så jag hoppas nu att detta diskuteras på årsmötet om hur klubben skall agera
gentemot medlemmarna, det kan ju faktiskt vara så att en ny generation vill ta över ( kanske på gott och ont?) eftersom det inte känns lönt att
försöka ge p1800 klubbens hemsida och forum en vitamin injektion, utan det är enklare att använda Facebook ( också det kanske på gott och ont, men utestänger många medlemmar som har andra värderingar och är med i klubben för att främja just p1800 bevarande, än för att medverka i ett multinationellt nätverk som många har åsikter om, även där kanske goda och dåliga)
Jag förstår tanken med att det är på "Facebook det händer", och beklagar att det är så själv. Kommer nån att föra över allt som skrivs till hemsidan? eller blir det så att styrelsen kommer att rekommendera att man går med i Facebook för att kunna dra nytta av medlemskapet fullt ut.
Jag hade hoppats på mera spontanträffar, ett solidariskt forum, vettiga diskussioner och framför allt hjälp när man behöver med klubbens hemsida,men inser ju självklart att det inte är lätt att styra en klubb så det passar alla, men till sist är det ju en styrelse som dock behöver
bestämma sig
Det är upp till styrelsen att åtminstone informera om hur man tänker, skall bli intressant att höra ( här får man dock inget svar har jag noterat,
mer än lite sympati tyckande ibland från medlemmar, inga riktiga diskussioner)
Jag är medlem, men flyttar allt till Facebook och inget direkt görs så känns det ju lite meningslöst för mig iallafall, både tidning och klubbens framtid behöver nog diskuteras. Det rent tekniska kan ju lösas ( seg hemsida fortfarande) , men vilken väg skall det gå?
Vore skoj med några fler reaktioner på detta, jag kanske är ensam om att tycka detta?