Forumindex Reparation Restauration Tips, tricks, reservdelar, verkstäder... Oljor och tillsats för bensin, Tips

Oljor och tillsats för bensin, Tips

hHr diskuterar vi hur man bäst bevarar sin Volvo 1800!


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Ville nämna en kvailtet´s produkt som iallafall fått mig att vara mer än nöjd från ett företag som är amerikanskt men finns här i Sverige.
Jag själv fick ett tips från en mekaniker när vi pratade bakaxlar, att sen länge alltid kört en hypoid olja från just LE som han kom i kontakt med får många år sen i hans jobb som maskin service , där dom skrapat ut smörjfetter i maskiner med mejsel och då bytte till LE fetter och resultatet var förbluffande då dom efter det årliga bytet förväntat sig samma krafsande men möttes av fräscht och mjukt fett trots samma behov av smörjning , så frågade han då själv om det fanns produkter även inom bil (han är veteran entusiast själv), och det fanns det....

Det visade sig att det fanns oljor ( paraffin/Mineral), och ett tillsatsmedel etc som jag nu prövat själv och måste stämma in i kören, det verkar vara väldigt bra grejor.

Känslan när man bytt olja och motorn känns "mjuk" brukar ju avta efter nån dag eller så, denna känsla är fortfarande kvar nu efter ca: 450 mil, tillsatsmedlet LX har get min motor en tomgång som kan liknas vid en sovande katt eller liknande, motorcykeln hade en tomgång på 800 varv som kändes i magen blev väldigt lugn....jag blev förbluffad och glad, äntligen nåt som uppenbarligen funkade.

Min vän med båtmotor fick lite LX att testa, han blev positivt överraskad ( han är inte lätt påverkad alls, en riktig skeptiker)och han som fick testa just LX på sina gamla Landrovers var alldeles utom sig och kunde bara konstatera att det uppenbarligen funkar!

Alla gamla mekar har ju rader av universal produkter och dom flesta är ju helt enkelt pengarna i sjön, men detta kan jag rekommendera
efter att ha prövat själv nu ett tag, jag säljer inte detta alls själv utan vill bara ge detta tips.

Vill man fråga om detta, ring Tomas 076-173 09 83 , säg att ni är p1800 medlemmar och hälsa från mig eller titta in på : http://www.lesmorjmedel.se , där finns info och ytterligare kontakt info / adress etc

Återgå till Tips, tricks, reservdelar, verkstäder...

cron