Var , som många , på SVIS vårmarknad och mötte många bekanta och obekanta ansikten i strålande solsken.
men, jag pratade lite med Ove och Roffe där bl.a om hur det stod till med Bosse som gissningsvis tar det säkra före det osäkra och tar det lugnt efter sina motgångar med hälsan. den som "tog över" för Bosse skall tydligen inte fortsätta heller.
ingen vet vad som kommer att hända efter denna tillställning, och jag hoppas lite att kunna starta nån slags debatt om hur Volvo entusiasterna skall se på detta med vad som kommer att hända med just SVIS. Dom flesta är sedan länge pensionärer, dom har kunskap som är ovärderlig , men vad jag förstått så är det inte enkelt ekonomiskt för dom och passionen är väl det som driver detta.
Eftersom p1800 klubben, som alla andra Volvo klubbar, har både ett intresse och säkerligen ett behov ( trots att kanske just dom mesta av 1800 delar numera är ett minne blott hos SVIS), så anser jag att OM alla klubbarna kunde hjälpa till ekonomiskt på nått sätt och även samlas om diskussionen om vad som kommer att hända med alla delar som finns om nu det inte blir hållbart att driva SVIS vidare pga både ekonomiskt och ålder....detta bör ju ligga i allas intresse att "bevara" SVIS på nåt sätt och säkra dom delar som finns ( det finns tydligen lådor som ännu inte packats upp )
Jag har ingen självklar lösning själv, utan vill öppna diskussionen innan det kanske är för sent.
Det kanske finns saker jag inte vet nåt om, eller saker som händer, men känner att jag vill åtminstone starta lite diskussion om detta.
Jag har haft turen att lära känna Roffe som både fixat växellåda åt mig och lärt mig otroligt mycket, Ove som renoverat bakaxlar åt mig och även bidragit till min kunskapstörst, Bosse som gjort en sån insats för Volvo entusiasterna länge...ett riktigt toppen gäng med kunskaper man inte hittar......