Forumindex Allmänt Forum - feedback missbruk av behörigheter

missbruk av behörigheter

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!

Inlägg 08 maj 2017, 11:40

Inlägg: 312
Vem fan är det som fördärvat minst ett av mina inlägg viewtopic.php?f=6&t=303&sid=fe0bf13d08da9f15c680ef64fcb0f05e#p951 med en massa tramslänkar till bland annat facebook och signerat med
© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "
Personen i fråga bör omedelbart fråntas samtliga moderationsrättigheter omgående.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 08 maj 2017, 15:23

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Det här är det enda forumet jag känner till där forumadministratören tillåter att alla (för det verkar det vara) kan gå in och ändra på all information överallt för vem som helst.

Det vilar ett tungt ansvar på forumadministratören att se till att inte forumet spårar ur så småningom med möjlig/trolig konsekvens att all denna information om våra kära bilar "försvinner"

Inlägg 09 maj 2017, 17:38

Inlägg: 312
Jag har nu konstaterat att det är användaren mike1800 som är skyldig till behörighetsmissbruket och kräver av administratören att mike1800 fråntas alla moderationsbehörigheter då det är uppenbart att han inte klarar av att hålla fingrarna i styr. Ta samtidigt bort den behörigheter för samtliga användare som mike1800 har här på forumet. Övriga ca 1000 användare begriper hur en moderationsbehörighet ska hanteras och kan ha kvar den högre behörigheten.
Han har gjort samma sak åt dig PerLu, Cagiva, Kent Nilsson, samt tannemyr och lagt in länkar i era inlägg.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 09 maj 2017, 18:10

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
I varje fall inget som jag upptäckt!

Det jag är mest oroad för är att någon, av någon orsak, går in och "djävlas" i mina inlägg så att det framstår som om jag uttalat mig tokigt om något, haft nedlåtande synpunkter om någon eller något eller varit oförskämd i största allmänhet. Och mitt i min text så att det inte är lätt att hitta för mig.

Det är ytterst obehagligt att sitta mitt i ett drev och inte kunna göra något åt det. Jag råkade i början av 2000-talet ut för en ohederlig bilhandlare som bla berättade på nätet om att jag hade lurat hans personal, att jag var den mest ohederliga personen i Sverige, att han skulle få mig avstängd på internet, att han skulle skicka sina advokater på mig mm. Jag hade papper på att jag hade rätt men hur får man ut sitt buskap bland allt "muller". Som tur var så omyndighetsförklarade han senare fler än mig så dom flesta som fanns på det aktuella forumet förstod hur det stod till.

För mig känns det som att det, på detta forum, är ovanligt goda förutsättningar för någon som får för sig att börja djävlas med någon!

Inlägg 09 maj 2017, 21:10

Inlägg: 312
Per Lu skrev:
Det jag är mest oroad för är att någon, av någon orsak, går in och "djävlas" i mina inlägg så att det framstår som om jag uttalat mig

bifoga bild.png
bifoga bild.png (144.82 KiB) Visad 27077 gånger

Det är exakt så jag känner att det är nu, med länkarna till Facebook ser det ut som att jag rekommenderar dessa vilket jag under inga omständigheter gör.
För övrigt har du ett PM i ärendet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 09 maj 2017, 22:40

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Tack Lars Bd för att du tipsade mig om att någon varit inne i ett av mina inlägg och ändrat. Vem som gjort detta vet jag inte. Visserligen är det underskrivet av en känd och aktiv forummedlem men jag har litet svårt att tro att det är han. Det vore väl superidiotiskt att gå in och "sabba" för andra under sitt eget namn.

Jag har i varje fall ändrat tillbaks mitt inlägg så som jag tror att det var när jag skrev det.

Och så får jag i morgon kolla igenom alla mina andra inlägg för att se om det är fler ändringar gjorda! Suck och stön!!!! Ett så meningslöst och onödigt arbete.

Inlägg 10 maj 2017, 05:17

Inlägg: 312
Det är ganska enkelt att kontrollera så det finns ingen tvekan om vem den klåfingrige är. Vad gör forumsansvarig/administratör och styrelsen åt saken eller är det gjort med deras vetskap/order?
Ytterligare ett PM skickat.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 10 maj 2017, 23:19
selstam Användarvisningsbild
Forumadmin

Inlägg: 6
Vi jobbar på detta och kommer med återkoppling så fort som möjligt
Är det någon som har bra kunskaper om phpbb så hör gärna av er till mig: ulf@selda.se

Inlägg 18 maj 2017, 12:02

Inlägg: 312
Missbruket av behörigheten fortsätter med i stort sett oförminskad styrka och av samma person, mike1800 och tommy1800. 85-90% av alla modereringar är gjorda av dessa 2 användare som kontrolleras av samma person.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 18 maj 2017, 13:17

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Min känsla när jag kollar mina inlägg idag är att många av de ändringar i mina inlägg som jag hittade förut och som inte jag har gjort inte längre finns kvar.

De allra flesta ändringar jag upptäckte när jag tog kontakt med Selstam om denna fråga var tillägg i slutet av mina inlägg med ett antal länkar. Tex till Facebook. Dvs samma 6 rader som mike1800 avslutar alla sina inlägg med

Då var min känsla att minst hälften av alla mina inlägg fått detta tillägg på slutet.
När jag nu har kollat 20-40 av mina inlägg hittar jag bara ett ytterst fåtal sådana tillägg i slutet av mina inlägg

Nästa

Återgå till Forum - feedback