Forumindex Bilens kategorier Transmission, kraft, fram- och bakvagn... Förskruvning kopplingcylinder

Förskruvning kopplingcylinder

Hjul, Kraft, fjädring, bak- & framvagn, styrning, växellådor, overdrives - Allt som rör det mekaniska utanför motorn.

Inlägg 01 jul 2015, 12:48

Inlägg: 3
Hej!

Skulle byta huvudkopplingscylinder på en P1800 -64 och behöver ny förskruvning.
På vp-autoparts köpte jag en förskruvning med artikelnummer 190279 men det visade sig vara fel och nu behöver jag få tag i korrekt förskruvning.
Vad jag kan hitta så skall jag ha en 190784(-9) men denna kan jag inte hitta hos någon av reservdelsfirmorna, den enda träffen vid en googling är dessutom just reservdelskatalogen till p1800.

Är det någon som kan informera mig om var man kan köpa den, eller vilka gängor det skall vara på respektive sida?

Mvh
P1800-64


Inlägg: 312
Det är samma till Amazon 62-68 så att hitta en begagnad borde inte vara så svårt, den du köpte var till huvudbromscylindern men det kanske du redan vet.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 3
jo, jag insåg det. Jag tolkade CVI Automotive som att den även skulle passa kopplingscylindern men det kanske ckiljer mellan årsmodeller.

Jag får leta amazondelar, det börjar dock bli ont om dessa på skrotarna nu.


Inlägg: 312
Det måste vara en felskrivning på CVI:s sida då röret till kopplingscylindern är mycket grövre än ett bromsrör.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 3
Jag lyckades hitta en på skroten :)

Det fanns en amazon längst in en hörna och där fanns kopplingcylinder med förskruvningen kvar, så nu sitter det på bilen och ett snabbt test för att se om det räckte att byta huvudcylindern har gjorts. Tyvärr med negativt resultat då den gamla har fastnat i sitt yttersta läge och jag får hänga på den nya slavcylindern med, tur jag köpte komplett med båda (den gamla får sedan ta ett bad så får vi se om den duger att spara som reserv)


Återgå till Transmission, kraft, fram- och bakvagn...