Forumindex Bilens kategorier Transmission, kraft, fram- och bakvagn... OD gearer sent

OD gearer sent

Hjul, Kraft, fjädring, bak- & framvagn, styrning, växellådor, overdrives - Allt som rör det mekaniska utanför motorn.

Inlägg 18 apr 2015, 08:40

Inlägg: 6
Har du målt ojletrykket? Og 10/40 er for tynn olje... 30 eller 20/50 er en bedre idé.

Inlägg 18 apr 2015, 09:10

Inlägg: 12
OD gearet fint etter bytte av reducerventilen, men da ble den vanskeligere å få ut av overdrive. Hadde reduserstempel ute og blåste med trykkluft i strupeventilkanalen. Etter dette virker ikke OD i det hele tatt. Skal prøve å ta ut reduserstempel igjen. Og skifte til tykkere olje.

Inlägg 17 maj 2015, 18:19

Inlägg: 12
Hei. Har hatt ute ventilene og solenoiden. Blåst rent. Og fylt 20-50 olje. Overdriven fungerer fremdeles ikke. Solenoiden klikker når tenningen står på, gearet i fjerde, og OD-bryter slås på. Alt virker normalt, men når jeg slår på bryteren under kjøring, er lyset til OD blitt ustabilt. Kan slå seg av etter 10-15 sekunder. Må da slå av og på bryteren, før lyset kommer tilbake. Er vel kanskje en elektrisk feil like vell? Er det rele til solenoiden? Solenoiden er ny, og gode koblinger.

Inlägg 27 maj 2015, 18:11

Inlägg: 6
Tja, hvis solenoiden klikker merkbart når du kobler inn uten at overdriven fungerer, har du et problem med oljetrykket. Du bør vurdere å demontere overdriven for å sjekke hva som er feil. Det kan være så mye, men er enkelt å finne ut av. Men hvis du ikke har operert en overdrive tidligere, er det sikkert fint med litt hjelp.

Inlägg 06 jun 2015, 21:48

Inlägg: 12
Hei.
Blinking i OD lyset var dårlig jording... Lot OD stå innkoblett under en lengre kjøretur. Etter 15-20 km gearet OD'en plutselig. Etter dette fungerte den mere og mere på denne kjøreturen. Neste kjøretur opplevdes på samme måte. Begynner å geare når oljen blir varm, men bruker en del sekunder etter OD- bryter brukes.
Da jeg hadde ute reducerstemplene, klarte jeg ikke å dra ut innerste tropp ved bruk av hake. Denne kom bare noen millimeter ut, før det ble stopp. Måtte bare trykke denne inn på plass igjen. Da jeg monterte de andre delene merket jeg at det lille stempelet der stempelstangen entrer innerste tropp, hadde litt mye friksjon når dette vart montert. For å demontere dette igjen, måtte jeg bruke en nebbtang på grunn av friksjonen mellom stempelstangen og innerste tropp/hull. Kan det være en skade/grad i innerste tropp/hull som lager denne friksjone, og kanskje er årsaken til veldig treg gearing?

Föregående

Återgå till Transmission, kraft, fram- och bakvagn...