Forumindex Bilens kategorier Elsystem, Instrument, Reglage HJÄLP! Söker knapp för Instrumentbelysningen

HJÄLP! Söker knapp för Instrumentbelysningen

inklusive belysning, motorstyrning...


Inlägg: 2
Hej,

jag är ny i detta forum och hoppas att någon av er kan hjälpa mig.

Jag har en P1800E som jag har restaurerat de senaste 2 åren. Innen restaurationen så gick knappen för instrumentbelysningen sönder och jag har fortfarande inte kunna hitta en ersättning. Hela bilen har nu restaurerats och det är bara knappen som är den allra sista delen. Jag har försökt att hitta knappen över olika källor men inte hittat någon än. Kan någon av er peka mig i rätt riktning så att jag äntligen kan bli av med den hemska temporära knappen jag använder just nu. Jag skulle vara jätte tacksam då jag börjar bli desperat:)


Här är lite info om bilen och knappen.
Chassis Nr. 30001

Reservdeslnummer av knappen från reservdelskatalogen:
684803-0 Rheostat, insturment lighting
684994-7 Button, instrument lighting
673114-5, Washer/Bricka
673225-9, Nut washer/Mutterbricka
677717-1, Trim Washer/Prydnadsbricka
956162-2, screw
Dessa är på sida 38 av reservdelskatalogen, positioner 30-35

Jag har även några bilder på knappen, men jag kan inte ladda upp några bilder. Det stor att bilagekvot har uppnåtts.

Tack för hjälpen och ursäkta om jag har många stavfel. Jag kommer från schweiz.

Hälsningar
Björn


Inlägg: 312
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 2
Hej Lars,

tack för din snabba reaktion. Regleraren du skickade går i rätt håll men det ser inte ut som en original switch. Jag har försökt bifoga en bild, men det går ej. Man kan hitta exempel på switchen om man söker på google.

Hälsningar och tack för hjälpen
Björn


Inlägg: 312
För att bifoga bild i ett inlägg, klicka på "Ladda upp en bilaga" och sök rätt fil med knappen "Bläddra".

bild.png
bild.png (24.93 KiB) Visad 7474 gånger
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Återgå till Elsystem, Instrument, Reglage

cron