Forumindex Bilens kategorier Elsystem, Instrument, Reglage Återmontering av renoverad instrumentbräda?

Återmontering av renoverad instrumentbräda?

inklusive belysning, motorstyrning...


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Återmontering av renoverad instrumentbräda?

Anonym skrev:
"Jag ska återmontera min renoverade instrumentbräda från min 1963 Jensen. Ska jag slutmontera den på bänken, alltså installera mätare, omkopplare, stoppning etc.? Eller ska jag installera instrumentbrädan först och eftermontera dessa saker när instrumentbrädan är i bilen? Alla råd är mycket uppskattade, tack!"

Bild
Bild
(Foto Brian Catalina - Volvo P1800 Restoration Club)

Anonym skrev:
"Jag tror att de flesta gör det på bänken och sedan återinstallerar hela instrumentbrädan. Jag har också sett dem konvertera kablarna med anslutningskontakter så att det blir en mycket enklare installation. Tex installera stora kontakter till mätare och koppla sedan in allt när det är installerat.
Jag monterade min PV-bräda på det här sättet förutom att jag inte monterade nya kontakter. Önskar att jag hade."

Bild
(Foto Jonathan Wood - Volvo P1800 Restoration Club)


Anonym skrev:
"Tips: Jag använde en etikettmaskin och skrev ut etiketterna lite extra långa och lindade dem på kablarna för identifiering."


Länk till Återmontering av renoverad instrumentbräda? från Volvo P1800 Restoration Club



Tillbaka till Forumet eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebookgrupp!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "

Återgå till Elsystem, Instrument, Reglage