Forumindex Bilens kategorier Elsystem, Instrument, Reglage Nya klockor finns att köpa

Nya klockor finns att köpa

inklusive belysning, motorstyrning...

Inlägg 07 feb 2023, 07:35

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Nu finns det nytillverkade klockor att köpa till tidiga P1800. Är den lika bra som den ser ut skulle den definitivt ha varit ett alternativ när jag renoverade min klocka.
https://vp-autoparts.se/sv/artiklar/klo ... 61-69.html

Inlägg 11 feb 2023, 19:10

Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Var bara tvungen att köpa en, har fått den och i stort är den okey, men finliret man kanske är ute efter är lite sisådär tycker jag. Kromringen inne i klockan ser plastig ut, timmätaren ligger djupare så den är under den ringen, men annars är den okey.
Kromomslaget bra, och rätt i färg och allt sånt, ny design på fästet bak, men det är ju sånt man inte ser heller sen så.

Jag jämförde och eftersom dom flesta har klockor som inte funkar alls så är det nog ett bra köp då priset varit lite larvigt högt just på klockan, som oftast då inte ens funkar, vet jag av erfarenhet . Jag tror att en mycket noggrann ägare renoverar sin original hellre, men dom flesta av oss tycker nog att det är såna smådetaljer att man inte ens märker det. ...Och klockan tittar man ju inte på så mycket heller trots allt, helheten på dom snyggaste instrumenten Volvo nånsin gjort är nog.

Priset är okey dessutom, och att VP valt att även tillverka den är man verkligen nöjd med.
Så, är du väldigt petig kan du bli lite ,bara lite besviken, vill du ha en klocka som funkar och är replica, köp den.


Återgå till Elsystem, Instrument, Reglage