Hej! Har en läckande oljekylare till min P1800, b18. Finns dom att få tag i någonstans? Jag kan inte vara den första som har problemet, har någon tips på lösning?
Jag hade också det problemet som jag löste genom att ta bort oljekylaren. Jag tog upp ämnet i en facebooktråd och fick mångas synpunkter på att det inte behövs oljekylare med moderna oljor om man inte kör bantävlingar eller rally.
Jag köpte min oljekylare för att det inte satt någon på min bil. Jag har inte några snara planer på att sätta dit den heller eftersom den inte lär behövas alls så som de flesta av oss kör våra bilar.
Däremot känns det bra att ha en om man någon gång i framtiden skulle vilja ha ett bättre originalutseende.
Ok bra höra att den är överflödig vid normal körning! Borde ju vara det när Amazonen alltid klarat sig utan men det stärkte väl sportprofilen för P 1800 vid lansering gissar jag. Min centrumnippel sitter mkt hårt så jag gör nog en distans i aluminium och behåller originalnippel ifall jag hittar en kylare i framtiden. Tack för tips! /Mats
Kan väl tillägga att min -64:a hade en original men togs bort av tidigare ägare. Hade inte brytt mig om att skriva det om det inte vore för att vi i somras hårdkörde i 30 graders värme fram och åter över Gotland flera dagar och motortempen höll sig bra hela tiden med flera timmars körning i varje riktning.
Fikk problemer med min -69 mod med noe trimmet motor da jeg kjørte gjennom Tyskland for noen år siden. Måleren viste opp mot 130 grader så jeg stoppet og lot den kjøle seg ned. Nå har jeg montert annen utveksling i kardang'en for å få ned turtallet, samt at jeg har kjøpt oljekjøler fra KG. Alt fungerer nå meget bra, ingen problemer med overheting. Hilsen IngR Hære