Vad kan man göra eller rättare sagt hur mycket kan man göra inom ramen för den befintliga insprutningen.
För det är väl samma e boxar på B20F och E ?
Jag prioriterar karaktären vad avser " trycket " i avgassystemet vid uppstart och tomgång.
Första steget är väl tämligen lätt att anpassa till B20 E vilket väl enbart är planing av topp ?
Finns det något att hämta i effekt med bearbetning av förbränningsrummen ?
Finlir med matchning insug avgas ?
Tändning ignitor 123
Fullflödes luftfilter i org burk
Avgassystem 2 eller 2,5 tum ?
Har läst någon stans att vissa E motorer hade en potentiometer som kunde reglera sprutet ?
I så fall hur var det utfört ?
Osv osv
Alla förslag och kloka ord emottages tacksamt.
Gärna referenser till ngn med gedigna erfarenheter i dessa frågor.
För 40 år sedan hade man ju kontakt med TL racing Tage Lindström i Norrköping han och sonen Thomas kunde ju
Konsten att få dessa maskiner gå bättre än många andra .....