Lars Bd skrev:
Skriv en motion till årsmötet så löser du flera problem, dels tvingar du ansvariga till diskussion och att ge ett svar till medlemmarna samt att du själv då har gjort allt du kan utan att själv driva frågan. Även en "insändare" till tidningen kan vara en bra ide.
Formuleringen "Klubben skall arbeta för att främja detta intresse samt för bevarandet av fordon av ovan nämnda märke och modeller och deras kulturella och tekniska historia" borde exkludera facebook som en del av klubben då inget av 1800 seriens kultur och tekninkhistoria som där diskuteras sparas i form av sökbar information. Det är väl ungefär som att ha klubbens arkiv och bokföring i form av lösblad inslängda i en container.
Formuleringen "Klubben skall arbeta för att främja detta intresse samt för bevarandet av fordon av ovan nämnda märke och modeller och deras kulturella och tekniska historia" borde exkludera facebook som en del av klubben då inget av 1800 seriens kultur och tekninkhistoria som där diskuteras sparas i form av sökbar information. Det är väl ungefär som att ha klubbens arkiv och bokföring i form av lösblad inslängda i en container.
Jag förstår det som du och jag verkar uppfatta situationen på samma vis, och det är en bra idé om motion, skall skicka en sådan till dom jag känner , dvs Mats och Torbjörn! Jag tycker det är lustigt att facebook anhängarna nu diskuterar ( och till och med gör "provsida" ) efter att lämnat detta forum, som dom flesta antagligen är medlemmar i och betalar medlemskap, i ett likadant ( om inte mer föråldrat) sätt för att man uppfattar sökfunktionen som ett behov.... fattar inte grejen att inte ens försöka uppmana till att teknik kan postas i klubbens egna forum som har just detta, det sparas, forumet växer etc. Har man inte lite solidaritetskänsla eller förstår vikten av att samarbeta? Vill man ha en klen klubb och ett flertal sidor med spridd information, blandat med div ointressanta uppgifter som jag ser att facebook sidan innehåller.
Jag förstår dock att man gillar facebook, spontanträffar, snabba svar, men det känns ju inte riktigt som "klubbens hem"...men det måste vara ett eget val, inte tvingas in i såna social medier ( man har ju nog med hemsidan här och mail etc)
Men jag skall skriva en motion, blir det inget reaktioner och riktiga krafttag av där så lämnar jag nog detta och antagligen klubben, var ett tag inne på att styra in mig själv i styrelsen och verkligen försöka få till det med olika lösningar och lite bra grepp, men tror att det blir lite a ro i motvind och ägnar kanske hellre tiden till att köra min bil ( egoistiskt kanske men man kämpar ett tag för att sen ge upp lite ).