Forumindex Allmänt Forum - feedback Automatisk inloggning - frågor

Automatisk inloggning - frågor

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!

Inlägg 21 jan 2015, 10:16

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
1. Firefox automatiska inloggning

I Firefox finns en funktion som frågar mig om jag i fortsättningen vill bli inloggad automatiskt.
På alla hemsidor utom denna (P1800) kommer jag i så fall direkt in på hemsidan när jag klickar på sidans bokmärke.
På denna hemsida kommer jag bara till en sida där inloggnigsuppgifterna är förifyllda och jag måste klicka på "Logga in". Först därefter kommer jag in i forumet.

Är det forumet eller min dator som hindrar mig från att bli inloggad direkt när jag klickar på bokmärket?

2. Hemsidans "Logga in mig automatiskt vid varje besök"

När jag klickar på mitt sparade bokmärke till denna hemsida kommer jag till en sida där inloggningsuppgifter skall skrivas i. Där kan jag också bocka i att jag vill "Logga in mig automatiskt vid varje besök". Även om detta är ibockat kommer jag till denna sida och måste manuellt klicka "Logga in" för att komma in på detta forum.

Är det meningen att det skall fungera på det sättet? Jag trodde att denna första sida (Logga in) skulle hoppas över när "Logga in mig automatiskt vid varje besök" är ibockat

Per L


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Jag tror inte att det är min dator det är fel på för nu sitter jag vid en annan dator och inte heller här blir jag automatiskt inloggad!

Per L


Inlägg: 29

Det är inte fel på din dator, inget sånt funkar på denna site med Chrome (eller Safari heller för den delen).
- - -

Har en blogg om min -64:a, div info och rätt mkt fina bilder.
http://www.wilhelmfrank.se/volvoWP/
Här finns en FLYGFILM på samma bil
http://vimeo.com/108009160


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Hur är det med Firefox då?

Per L


Inlägg: 312
Ändra så att automatisk inloggning fungerar och att automatisk utloggning inte fungerar. Jag skrev ett längre PM häromdagen, detta tog tid då och då det "skickades" var jag utloggad och PM:et försvann därför i tomma intet. Detta är synnerligen irriterande och förekommer inte på andra forum jag använder mig av, det måste vara en inställningsfråga och enkelt att fixa.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Återgå till Forum - feedback

cron