Forumindex Allmänt Forum - feedback Varför kan jag inte bifoga bilder?

Varför kan jag inte bifoga bilder?

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
I går gjorde jag ett inlägg och bifogade en bild utan problem.

Idag får jag hela tiden en röd text "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer" så fort jag försöker bifoga en bild.

Vad har hänt?


Inlägg: 312
Förmodligen det som står i felmeddelandet, utrymmet som är avsatt för bilagor är fullt.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Ja, det är ju så jag läser texten också.

Men det skulle i så fall innebära att ingen kan lägga in bilder i fortsättningen. Möjligen inte utan att ta bort gamla bilder. Och det låter ju inte speciellt sannolikt att det kan få vara så om "man" vill att detta forum skall fortsätta att användas!?

Jag skulle beskriva hur jag monterat mina rullbälten till framstolarna. Utan bilder är det lika bra att jag struntar i att skriva om detta tyckar jag.


Inlägg: 312
Det är en inställningsfråga om forumsadministratören vill öka utrymmet för bilagor.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Vill P1800 klubben ha ett levande och aktivt Forum utan varken bilder eller bilagor?

Per Lu skrev:
"Jag skulle beskriva hur jag monterat mina rullbälten till framstolarna. Utan bilder är det lika bra att jag struntar i att skriva om detta tyckar jag."

Michael Bengtzing skrev:
Jag skulle med intresse vilja läsa hur du monterat dina rullbälten till framstolarna med förklarande bilder!

Bild
(Erez Lieberman Aiden: Everyone knows that a picture is worth a thousand Words)


Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "[/size]


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Om någon berättar hur jag skall kunna ladda upp mina bilder så skall jag visa det!
Jag får fortfarande "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer" som svar när jag försöker det!


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Bäst och enklast vore om Forumsadministratören kunde öka inställningsutrymmet för bilder och bilagor!

Michael Bengtzing skrev:
Vem är Forumsadministratör för Svenska Volvo P1800 klubben?


Ett andra alternativ är att ev. lägga upp bilderna på en hemsida som din Internetleverantör tillhandahåller gratis, tex Bahnhof!
Michael Bengtzing skrev:
Det finns fler alternativ men jag har valt alternativ 2 och det fungerar bra för mig!

Bild
(Foto Michael Bengtzing, P1800 -64 med chassinr 11795 från Svenska Volvo P1800 klubbens Forum den 2017-01-27)



Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "[/size]


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Facebook förstår jag mig inte på tillräckligt bra och försöker därför i största möjliga utsträckning undvika.
Jag har några gånger laddat upp bilder till Ladda-upp.com och länkat dit så det kan jag förstås göra.

Men jag väntar nog och ser vad som händer med möjligheten att ladda upp direkt till detta forum. Som det ju är tänkt att gå.
Och sedan väntar jag också på att få svar på varför jag fortfarande kan gå in i alla inlägg och radera, ändra och göra vad jag vill. Även i sådana jag inte skrivit själv. Det är nu över en månad sedan jag upptäckte detta och skrev en fråga om detta i forumet. Inget har hänt och jag har inte fått någon reaktion från forumansvariga.

Förmodligen kan även alla andra (!?) också gå in och ändra i alla inlägg och det känns obehagligt att inte veta om någon går in och ändrar i mina inlägg utan att jag vet om det och vad som i så fall ändras

Tillägg 170128: Nu upptäcker jag också att hemsidans klocka går fel! Beroende på vart jag tittar påstås detta inlägg ha gjorts 23:30 eller 00:30. I verkligheten skrev jag inlägget 22:30. På det hela taget säkerligen en petitess men frågetecknen "staplas på varandra"....
170128 något senare: Ser nu att tiderna 23:30 och 00:30 som jag skrev om här ovan är 00:30 (på alla ställen) om jag inte är inloggad och ändras till 23:30 (på alla ställen) när jag loggat in!? Se där, ytterligare ett frågetecken........


Inlägg: 312
Den felaktiga klockan beror på att forumets standardinställning för gäster är Greenwichtid och samtidigt är sommartid aktiverad. Går du in i din kontrollpanel och avmarkerar sommartid kommer klockan att gå rätt för dig som inloggad men fortfarande 2 timmar fel som oinloggad.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
I går kunde jag bifoga bilder igen!

170510: Sedan jag skrev detta inlägg har någon varit in och ändrat i det. Nu har jag ändrat tillbaks det!


Återgå till Forum - feedback

cron