Forumindex Allmänt Forum - feedback Ny Server för Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!

Ny Server för Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!

Här kan du ställa frågor om hur man använder detta forum samt ge oss återkoppling! Välkommen!


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Jag uppskattar allt arbete som klubben lagt ned på prestandaförbättringar av Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!

Bland annat en ny Server!

Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida är fantastisk bra med fin och bra information om det mesta!

Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida är ansiktet utåt och en bra hemsida kan förhoppningsvis locka nya P1800 klubbmedlemmar!

Bild


Röd P1800 -64 och vit P1800 -65!

Bild
(Foto Michael Bengtzing Svenska Volvo P1800 klubbens Forumsida den 2016-11-05!)




Tillbaka till Forumet eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "[/size]


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Hej, ja tyvärr är den seg och det är ett besvärande faktum som tyvärr också i längden avskräcker många.
Jag tror dock att inte enbart SSD diskar är en total lösning, snarare att placera hemsidan på ett webhotell med resurser, detta kostar inte mycket numera och jag kan föreslå t.ex Binero som har olika lösningar och snabba servrar.

Har men hemsidan på egen server så är det också uppkopplingen till den som sätter gränser, har man många aktiva besök och mycket bilder som alltid skall laddas upp så är inte en t.ex 10-40mb uppkoppling nåt att räkna med, det tar snabbt slut.

Sättet som hemsidan är gjord på sätter också krav, bildstorlekar och script som skall köras, html5 eller flash, java och allt som kan ställa till det med enklare utrustning.

Och jag håller med, lägg resurser utifrån på en viktig del i klubben, hemsidan!


Inlägg: 29

Oj. Om nu någon ansvarig mot förmodan skulle delta i denna tråd vill jag understryka att hemsidans slöhet inte har något med vare sig processorer eller SSD-diskar att göra. I botten på hemsidan ligger Wordpress som är en effektiv grund för vilken webpublikation som helst. Problemet ligger i designvalet (det s.k. temat) och en stor mängd ineffektiva och illa valda plugins. Det är inte så man bygger hemsidor i Wordpress.
- - -

Har en blogg om min -64:a, div info och rätt mkt fina bilder.
http://www.wilhelmfrank.se/volvoWP/
Här finns en FLYGFILM på samma bil
http://vimeo.com/108009160


Återgå till Forum - feedback

cron