Forumindex Reparation Restauration Berätta om din bil Nybliven ägare till 2 st P1800

Nybliven ägare till 2 st P1800

Här kan du berätta om din bil, lägga upp bilder, länkar till bloggar m.m.

Inlägg 30 nov 2016, 21:50

Inlägg: 6
Jag har haft bilintresse i många år men det har blivit mest nyare sportbilar. Dom senaste 5 åren när jag bodde i Sydamerika så satt jag ibland och kollade internet lite efter något äldre sportigare ex Jaguar E-type, Xjs, Triumph tr6 mm mm, då Jag har alltid gillat designen på Volvo P1800 och inredning/intrumentering är absolut i en klass för sig sneglade jag självklart lite på P1800 också.
Min favorit P1800 är vit med svart klädsel och 1965-66 års modell, så efter att jag hittat en i närheten på blocket i slutet på september så slog jag till. Bilen är långt ifrån perfekt men den är vit med svart klädsel och årsmodell 1965. Jag använde bilen nästan hela oktober innan det var dags för vinterförvaring och nu är jag såld på P1800, så såld att jag i början av november hittar en till P1800 också 1965 års modell också den med svart klädsel men röd lackering.
Efter att åkt drygt 30 mil för att titta så slår jag till direkt och åker dom 30 milen helgen efter för att hämta hem bilen, denna bilen har genomgått en helrenovering i början av 90 talet men kanske ändå behöver en ny lack i framtiden, men totalt rostfri.

Nu är båda bilarna vinteförvarade och planerar bygge av garage inför nästa vinter för att kunna greja med bilarna, så denna vinter plöjer jag igenom allt jag hittar om P1800.
Nu ser jag fram emot vår/sommar 2017 och åka på träffar, veteranrallyn mm mm.

Hoppas träffa många av er och se era fina bilar. :D

Mattias

Återgå till Berätta om din bil

cron