Forumindex Allmänt Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800 Professionell renoverare för 1800ES

Professionell renoverare för 1800ES

Här kan man ställa alla möjliga frågor, generella diskussioner, frågor som är svåra att placera i någon kategori nedan!.


Inlägg: 3
Min 1800 ES, chassi 8077 ska nu få en professionell renovering. Undrar om någon har förslag på en proffsig renoverare för just 1800 ES. Krossen är utan rost men det blir en omlackering från "bare metal" och fullständig mekanisk genomgång. Alla förslag tacksam emottages.

Hej Phillip,
Kul att det är dags att väck din unika bil till liv igen som vi kunde läsa om i klubbtidningen under 40 års jubileet 2013. Jag skall ställa lite frågor till mina kontakter och se om du kan få några tips. Hoppas vi kan få följa arbetet sen i en blogg och i klubbtidningen. Återkommer via mail eller här. Mvh Lennart Savehed #7967 1800ES-73


Inlägg: 3
Hej Lennart!
Tack för svaret och för kommande förslag. Kommer gärna att dokumentera renoveringen när den kommer igång. Den ska kostas på rejält.
Hälsningar, Phillip


Inlägg: 1
Hej!
Christer har renoverat min ES. Mycket duktig, inte minst på plåt.
Rekommenderas!
Mvh
Jan medlnr 110!


Inlägg: 3
Tack för alla tips. Bilen är nu hos Competition Motors i Alunda som kommer att genomföra en helrenovering.
MVH
Phillip Eskridge


Inlägg: 12
Gud va roligt att du kostar på din pärla... Själv funderar jag på hur jag ska göra med min, den är nu i perfekt skick efter en halvlack för 750 eur här på Malta, den är hö styrd då det är vä trafik här och genomgick en totalrenovering 1989-90 nu kommer en engelsman hit och vill köpa, jag sa 13000 eur vid ett svagt tillfälle men börjar ångra mig nu, finns problem med utl reg osv så vi får se vad det blir. En underbar bil och jag ser framemot din renovering lycka till / Lasse


Återgå till Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800