Det bästa är nog om du själv funderar ut hur du vill göra med utgångspunkt från dina förutsättningar (lokal, verktyg etc).
Jag gjorde helt enket en lista över alla jobb jag skulle göra i den ordning jag kom på dem. Sedan sorterade jag listan så att inget jobb var i vägen för nästa jobb.
Jag hade tex min bil upphängd i en karossvändare och ville utnyttja att jag kunde vända bilen upp och ner. Dra kablar och koppla in under instrumentpanelen var tex en barnlek när man kunde stå böjd över panelen och koppla.
Att laga innertaksramen och montera i den nyklädda ramen i taket var också enkelt när man bara kunde lägga den ner och montera fast den
Att rostskyddsbehandla underredet på bilen är enkelt att göra innan man börjat montera dit prylar under bilen. Och att göra jobbet när bilen ligger på sidan underlättar förstås högst avsevärt
- IMG_1639 liten.jpg (129.99 KiB) Visad 8646 gånger
Att montera allt under bilen inklusive fram- och bakvagn var också enkelt när bilen kunde läggas på sidan (broms- och bränsleledningar, handbroms) eller upp och ner (fram- och bakvagn)
I mitt fall dinitrolbehandlade jag alla hålrum när jag kunde "vicka" bilen i sidled i karossvändare vilket visade sig vara bra. I varje fall ville jag göra jobbet så tidigt som möjligt eftersom jag "dräller" rätt mycket Dinitrol under jobbet och då är det bra om tex kabelhärvan inte är på plats. Eller innertaket. För balken som går runt taket skall väl rostskyddsbehandlas? Och nog vill man väl rostskyddsbehandla tex hålrummen framför vindrutan? Och dom kommer man ju bara åt ordentligt från under instrumentpanelen. Och är det då tomt under instrumentpanelen så blir ju jobbet så mycket enklare!