Forumindex Allmänt Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800 Nu äntligen är min P1800 verkligen besiktningsbefriad!

Nu äntligen är min P1800 verkligen besiktningsbefriad!

Här kan man ställa alla möjliga frågor, generella diskussioner, frågor som är svåra att placera i någon kategori nedan!.


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Nu äntligen är min P1800 verkligen besiktningsbefriad!

Bild
Bild
(Foto Jan Efverlund. Nu äntligen är min 68:a verkligen besiktningsbefriad den 2018-05-26!)

Bild
(Foto Jan Efverlund. Nu äntligen är min 68:a verkligen besiktningsbefriad den 2018-05-26!)

Bild
Bild
(Svenska Volvo P1800 klubbens Facebookgrupp den 2018-05-26!)

Länk till Svenska Volvo P1800-Klubbens Facebookgrupp: Nu äntligen är min 68:a verkligen besiktningsbefriad!
_____________________________________________________________________________________

Sista obligatoriska besiktningen av min -68 utan anmärkning!

Bild
Bild
(Svenska Volvo P1800 klubbens Facebookgrupp den 2017-09-29!)

Länk till Svenska Volvo P1800-Klubbens Facebookgrupp: Sista obligatoriska besiktningen av min -68 utan anmärkning!
_____________________________________________________________________________________

Besiktningsbefrielse för godkända veteranbilar från den 2018-05-20!

Dags att slutbesiktiga din P1800?

Bild
(Foto Bilprovningens bokningsverktyg för kontrollbesiktning!)

Besiktningsbefrielse för godkända veteranbilar från den 2018-05-20!

Fordon som är av årsmodell 1968 eller äldre blir befriade från besiktning! Fordonet måste dock ha en godkänd kontrollbesiktning under den senaste 24 månaders perioden, den 2018-05-20 enligt Marcus på Carspect AB Storängen Karlskoga, för att bli besiktningsbefriad!

Bild
(Foto Classic Motor. Besiktningsregler från den 2018-05-20!)

Bild

Länk till Transportstyrelsen: Fordonsuppgifter - sök med registreringsnummer!

_____________________________________________________________________________________

Anonym skrev:
"Godkänd utan anmärkning i sista besiktningen! Tack för bra Service!"

Bild
(Besiktningsprotokoll från Carspect AB!)

Frivilligt test av veteranbil!

Anonym skrev:
"Besiktningsmannen sade att jag är välkommen på frivilliga tester även efter den 2018-05-20! Eventuella fel och brister skrivs då ut på papper men rapporteras inte in till Trafikverket! Priset för ett frivilligt test är samma som för en vanlig besiktning!"

Tipset som fortfarande gäller: Häll i en flaska K-sprit inför sista besiktningen!


Tillbaka till Forumet eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebookgrupp!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "

Återgå till Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800

cron