Forumindex Allmänt Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800 Vilket värde ??

Vilket värde ??

Här kan man ställa alla möjliga frågor, generella diskussioner, frågor som är svåra att placera i någon kategori nedan!.

Inlägg 13 dec 2016, 14:36

Inlägg: 2
Hej

Har "ärvt" lite delar till P-1800 E 1964 ( tror det var det årtalet )
Undrar vilket värde dessa har när jag ska sälja det , har ju tyvärr ingen användning för dessa , min farsa hade 2 st P-1800 64/66 som han har sålt.

Stötfångare 2 st , nya rostfria
Navkapslar 7 st nya i orginalpåse
Dörrlist/emblem 3 st
Klädsel ny i galon till framstol
Div saker ?

Försöker lägga upp bilder med det funkar inte? Hur gör man?!?!?!

Inlägg 13 dec 2016, 16:25

Inlägg: 312
För att visa bilder måste de redan finnas någonstans på nätet t.ex egen hemsida, forumbilder eller liknande tjänst. Därefter klickar man på IMG och klistrar in länken.
För att få reda på ett dagsaktuellt värde måste man komma i kontakt med en tänkbar köpare. Om jag värderar delarna till 500 eller 25000 men inte har för avsikt att köpa, vilket värde har då värderingen?
Vissa delar finns att köpa nya så vill du inte skänka bort sakerna kan du få lite vägledning om ett nypris genom att söka hos reservdelsfirmorna och Volvo (GCP) naturligtvis.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 13 dec 2016, 17:01

Inlägg: 2
Värderingen var mellan tummen & pek.......tror inte att man ger 25 papp för något som är värderat till ca 500 :|
Det handlar inte om vad DU värderar utan vad MARKNADEN värderar.

Inlägg 13 dec 2016, 20:37

Inlägg: 312
Halva nypriset är relativt rimligt pris men kan justeras upp eller ner beroende på vad marknaden anser just då, vill man maximera priset och kan vänta på rätt köpare kanske det går att få 75% av nypris i bästa fall.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Återgå till Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800