Forumindex Allmänt Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800 Värde P1800?

Värde P1800?

Här kan man ställa alla möjliga frågor, generella diskussioner, frågor som är svåra att placera i någon kategori nedan!.

Inlägg 16 sep 2016, 12:57

Inlägg: 2
Hej. Jag äger en Volvo P1800 jag fått ärva. Vit, kaross i fint skick (ingen rost), motorn intakt och fin inredning. Oljefilter, frostpluggar, batteri nyligen bytta och förgasarna rengjorda. Avställd sedan 90-tal. Då jag inte har intresse eller tid tänker jag sälja men är osäker på värdet. Bilen har rullat ca 5000 mil. Årsmodell 67. Vet inte mycket mer om bilen eftersom den står på annan ort.
Undrar om ni kan ge mig en rimlig uppskattning på värdet utifrån denna information?
Tack på förhand, Ludwig.

Inlägg 16 sep 2016, 17:44

Inlägg: 312
Hur säker är du på mätarställningen?
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 16 sep 2016, 19:46

Inlägg: 105
Ort: Stockholm

Följer man listan som nyligen var i gran turismo så ligger det på ca 180.000:-, dock gäller det nog då en
bilen då är i väldigt bra skick, dvs ingen rost ,ej krockad etc. Småskavanker drar ner priset och är nåt icke orginal
så brukar den nogranne muttra....

Vissa saker kan vara dolda, dvs framvagn, nåt med bakaxeln, elektriska fel som köparen behöver åtgärda
Kan ju också påverka priset som verkligen det slutar på. Men är dén som du säger, 5000mil (eftersom den enbart visar upp till 10.000 mil och sen är nollad igen är det sällan så få mil om den gått fram till 90 talet), så börcdu realistiskt räkna på 150-180.000:-!

Sätt ett pris som är realistiskt och låt ev,intresserade buda om den nu är i skick som gör köpare ivriga!
Lycka till!

Inlägg 16 sep 2016, 20:36

Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

För högsta pris på din P1800 så vore det bra med en nybesiktning!

Besiktningen gäller i 2 år för en Klassiker och ger både köpare och säljare kvitto på bilens skick och värde!

I juninumret av tidningen Volvo Klassiker finns en intressant prisguide för P1800:
Årsmodell 1967 ca 180.000kr +/- 20%.

Bild

Priserna ska ses som riktmärken och kan variera 20% uppåt eller nedåt.
Priserna gäller en orörd eller renoverad P1800 i väl fungerande originalskick utan något större renoveringsbehov utan endast mindre defekter i lackering, inredning eller mekanik.

Bild

Även försäkringsbolag, tex Bilsport & MC hjälper till att värdera din bil med hjälp av besiktningsprotokoll och ca 6-7 exteriör/interiörbilder på din P1800.



Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "[/size]

Inlägg 20 sep 2016, 13:06

Inlägg: 2
Hej igen, stort tack för era svar. Uppskattas! Ska göra någon form av besiktning för att få fram mer info om defekter i mekaniken.


Återgå till Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800

cron