Forumindex Allmänt Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800 Var hitta instansat chassinummer?

Var hitta instansat chassinummer?

Här kan man ställa alla möjliga frågor, generella diskussioner, frågor som är svåra att placera i någon kategori nedan!.


Inlägg: 3
Hej! Vart sitter det instansade chassinumret på en tidig -61:a. Han är ganska dammig efter att ha stått på samma plats i 35år så vet inte var jag ska börja göra rent och leta riktigt.

Tack på förhand /Lalle


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
På en 61a vet jag inte men på min 63a står numret ovanför batteriet bredvid värmeventilen

Per L


Inlägg: 3
Tack! Ska kolla vidare runt den imorgon då när jag kommer till garaget igen:)


Inlägg: 3
Hittar inget alls där tyvärr har gjort rent och synat noga tycker jag. Inte så att det kan ha suttit på annan plats på de tidiga? Det är nummer 138 det handlar om. Tog bilder på området men gick inte att ladda upp här tyvärr.
Mvh Lalle


Inlägg: 10
Ort: USA

Hej Lalle,

Jag tror inte dom tidiga bilarna hade stansat nummer, det var bara på typskylten.

Jag har nummer 423 och det finns ingeting ovanför batterilådan.

Skulle vara intressant att veta när dom började med stansning.


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Hittar du inget instansat chassinummer är det nog inte hela världen. Vad jag vet så är det bara krav på ett sådant from årsmodell 1969.
http://www.bilprovningen.se/download/18 ... nummer.pdf

Kollar du i P1800ans tidigaste verkstadshandbok på sid 3 "Typbeteckningar" så står det heller inget om att det finns ett instansat chassinummer
http://www.volvop1800club.se/arkiv/doku ... 00_1960/#1

Per L


Inlägg: 4
Har en sen -61, och den har instansat nummer i karossen.


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Sitter det numret ovanför/bakom batteriet till vänster om värmeventilen (sett framifrån)?

Per L


Tillbaka till Forumet! eller
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "


Återgå till Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800

cron