Forumindex Allmänt Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800 Identifiering av del

Identifiering av del

Här kan man ställa alla möjliga frågor, generella diskussioner, frågor som är svåra att placera i någon kategori nedan!.

Inlägg 15 maj 2020, 10:12

Inlägg: 25
Någon som känner igen dessa? (1965 1800S)
De är plast / gummiöverdragna.


Nessie straps 2.jpg
Nessie straps 2.jpg (43.4 KiB) Visad 9078 gånger
Nessie straps 1.jpg
Nessie straps 1.jpg (48.33 KiB) Visad 9078 gånger

Inlägg 15 maj 2020, 15:41

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Är du säker på att dom tillhör din bil?
Jag har plockat isär hela min 63a (utom motorn) och jag kan inte påminna mig att jag sett några sådana på min bil.

Jag skulle annars gissa på att det är någon form av jordbleck mellan två icke rörliga delar. Eller, med tanke på att dom är plastöverdragna, möjligen strömförbindelse mellan två +punkter
Det är säkert inga "stag" med tanke på hur klena dom är.
Och låsbleck är det säkert inte heller med tanke på att dom inte har någon "flärp" att vika över skruven/muttern.

Min gissning är att det skulle kunna vara ett jordbleck mellan styrsnäckan och rattaxeln vid gummikopplingen. På bilden nedan kallas det för "3. Kopplingsstycke". Men det räcker i så fall med en för att det (=signalhornet) skall fungera

Kopplingsstycke.jpg
Kopplingsstycke.jpg (76.73 KiB) Visad 9075 gånger

Inlägg 15 maj 2020, 20:05

Inlägg: 312
En anslutning mellan 2 jordpunkter är inte i stål och inte heller borde den vara isolerad, jag förutsätter att materialet är en dålig ledare (stål). För övrigt liknar de uträtade kabelklammer Bild
men de brukar som bilden visar inte vara helt omslutna av gummi.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 18 feb 2021, 22:43

Inlägg: 22
Kan det vara klammer/fäste för oljetrycksledningen. Hittade dessa i reservdelskatalogen (B18) grupp3 sidan 30, pos. 39 alt 41

Mvh Lars


Återgå till Allmänt Diskussionsforum - frågor och svar om ALLT som rör Volvo 1800

cron