Har du kollat den dokumentation som finns på forumet om frågan?
Tex "Felsökningsschema insprutningsmotorer"
http://www.volvop1800club.se/dokument/d ... otorer.pdfeller "Motorns insprutningssystem"
http://www.volvop1800club.se/dokument/d ... _B20_E.pdfDet finns massor av andra sidor på nätet som också avhandlar denna typ av insprutningssystem (D-jetronic). Man kan ofta använda rekommendationer även till andra bilar som har samma insprutningssystem. Dessa var väldigt lika mellan olika bilfabrikat. Så tex brukade jag oftast använda instruktioner avsedda för VW till insprutningssystemet (L-jetronic) på min gamla BMW 3.0Si. Beskrivninget för ROVER var också bra. Det allra mesta var exakt lika som tex mätvärden, inställningar, felsökningsscheman osv. I början tog jag hjälp av BOSCH-verkstäder när jag fick problem men min gamla BMWs insprutningssystem men tröttnade rätt snart på att dom aldrig kunde hjälpa mig. "Vi har inte utrustning och instruktioner kvar till dessa gamla system" var ett vanligt svar jag fick redan i slutet av 1900-talet.
Här är några sidor om D-jetronic på nätet. Sök själv och du kommer att hitta mycket mer. Läs det du hittar även om det inte avhandlar just din bil och du kommer förr eller senare att bli "expert" på din bils insprutningssystem
http://www.vclassics.com/archive/efi.htmhttp://pcbunn.cacr.caltech.edu/jjb/Pors ... tronic.pdfhttp://w107.pbworks.com/f/DJetronic.pdfTill min gamla BMW köpte jag en stycken av alla komponenter i insprutningssystemet (insprutningsbox, luftmängdmätare, reläer etc) för att ha i reserv. Innan jag lade undan dem testades dom i bilen så att jag var helt säker på dom var riktiga och sedan när jag fick något problem med insprutningssystemet bytte jag till dessa komponenter en efter en och testade om problemet försvann. Så började jag ofta mitt felsökningsarbete och fick på detta sätt en snabb uppfattning vart problemet fanns.
Per L