Hej igen
Tack för alla tänkvärda svar, det är upplyftande att se att det finns intresse att dela med sig av tidigare erfarenheter, Det gäller att komma ihåg det när jag är klar att vara med och delge mina misstag/framgångar till andra läsare så man slipper att göra fel, göra om m.m.
Jag ställer en större fråga också, skall börja med att starta upp motorn( har gått 10700 mil ca), gå igenom bromsar och rengöra en del.
instrumentbrädan skall köpas in ny för den gamla är färdig, jag har läst att man skall ta den innan framrutan går i.
Hur skall man ställa sig till lister inredning osv, min är inte helt uppdaterad och skulle behöva köpas in en del.
Hur gör ni, i vilken ordning gör ni det så det inte kostar skjortan.
Gummilister återanvänder man dem efter ngn behandling eller köper man dem nya?
gummi innanför blinkers, lampor måste införskaffas.
Inredningen kan jag ta gamla mattorna för de går ganska enkelt att byta bara man tar bort stolar osv.
AC: kräver väl sin man också...
Har ni länkar till andra som renoverat en 70-talare som är omfattande vore det kul att, jag kollade upp den som köpte min p1800 i USA på 70-talet verkar leva och är 108 år gammal.( vill man leva länge skall man ha en p18).
Skall försöka få lite bilder från 70 talet då bilen var ny eller hyfsat ny i allafalll.
Jag har några i min omgivning som kan P1800 så jag hoppas att man kan ro detta iland med deras hjälp så att min dotter kan åka på sin examen i gymnasiet.
Bild på rostfritt avgas och kupe kommer med.
DAnne