Forumindex Fråga experterna 1970 - 1973 P1800 E-71, start up

P1800 E-71, start up


Inlägg 20 jun 2016, 10:12

Inlägg: 11
20160620_104445.jpg
20160620_104445.jpg (3.45 MiB) Visad 17945 gånger
Här kommer utlovade bilder på instrumenteringen.. :D

Inlägg 22 aug 2016, 23:12

Inlägg: 11
Hej all aP18 fans

Trevlig sommar och tillbaka till vardagen...

Har ny fått gnista och nu även ström till bränslepumpen :D Har testat ena pumpen att fylla med diesel och låta den stå ett dygn, men fungerar ej. Jag har en till pump som skall testas, återkommer om den.

Om det nu är kaput, vad göra??

Kan man köpa en på Biltema?.
Jag gjort en skrotsökning, men inte hittat en beg. Finns det andra tips för att få igång de gamla pumperna??

Är nu sugen på att få den att starta så jag vet att det är ok, sedan skall intrumentbrädan bytas och inredning in...
Nu kliar det på att få ut den till nästa år för lite provkörning. Skall isolera garaget under hösten så jag kan meka i vinter :D


Kan några duktiga mekar höra av sig.

Danne

Inlägg 23 aug 2016, 07:45

Inlägg: 312
Pumpen skall ge minst 2 bar även efter 5 års användning vilket betyder att som ny bör den ge 3-4 bar och 75-100 l/h. Exaktare specifikation finns i verkstadshandboken.
Gamla pumpen bör gå att ta isär och om möjligt laga.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 24 aug 2016, 08:24

Inlägg: 11
Tack Lars Bd

Du är pålitlig och svarar snabbt, stort tack.

Jag trogglar med min bränslepump, har lagt den i diesel och rengjort den och försökte få igång den med batteri. Det gick dock inte, jag har en pump som sitter på bilen som har tre bränsleslangar. Den jag försöker få liv har bara två.

Skall leta ngt nummer och försöka ta loss den som sitter på bilen, rengöra den i diesel och sedan prova att köra den mot batteriet.

Har sett någon pump på nätet som heter Pierburg, är det något som ni har hört talas om?

Bor i Sundsvall om det är någon inom närområdet som kanske kan visa sin på en 70-talare.

Kom gärna med länkar och input så skall jag komma med bilder nästa gång på pumpen och lite runtomkring...

Skulle behöva få snurr på motorn innan jag isolerar garaget för vintern.


Tack

Danne

Inlägg 24 aug 2016, 11:24

Inlägg: 312
Pierburg bränslepumpar sitter på Amazon och jag har även för mig att de gjort förgasare till 240.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Föregående

Återgå till 1970 - 1973

cron