Forumindex Bilens kategorier Tillbehör & Övrig utrustning Elektrisk styrservo

Elektrisk styrservo

Radio, stereo, Air Conditioner, bagagehållare, extraljus, trimförgasare, trimdetaljer...

Inlägg 30 dec 2018, 15:43

Inlägg: 10
Hej, jag undrar om någon har erfarenhet av att installera elektrisk styrservo på P1800? Jag ser att det finns konverterings kit från EZ och Scandix men vet inte något om dessa, förutom att det är dyrt... Tack på förhand. Svante

Inlägg 30 dec 2018, 19:45

Inlägg: 312
Här http://fredriklofter.com/servostyrning-i-volvo-amazon/ finns en del information, visserligen Amazon men det mesta är förmodligen lika.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 15 jan 2019, 20:54

Inlägg: 4
Hej,

nuvarande kit till P1800 är dyrt. Vill man lägga tid och konstruera själv är det möjligt med hjälp av ett elservo + de delar som redan sitter i bilen. Jag handlade ett elservo från en opel corsa på skroten och har nu kommit så långt att det sitter i bilen men elektroniken är ännu inte monterad.

Eftersom att jag gör en helrenovering av bilen så dröjer det innan den står på hjul och kan testas på väg. men det kommer att fungera till en kostnad på strax över tvåtusen kronor.

Janne


Återgå till Tillbehör & Övrig utrustning