Forumindex Bilens kategorier Tillbehör & Övrig utrustning Snyggt med Robergel kromekerfälgar på P1800

Snyggt med Robergel kromekerfälgar på P1800

Radio, stereo, Air Conditioner, bagagehållare, extraljus, trimförgasare, trimdetaljer...


Inlägg: 266
Ort: Karlskoga

Snyggt med Robergel kromekerfälgar på P1800

Bild

En Volvoåterförsäljare, Bildeve i Ängelholm importerade franska Robergel på 60-talet och sålde som extra tillbehör till P1800.

Bild

Robergel på en USA bil med chassinr 3148 i Volvo 1800 Picture Gallery. Riktigt fin utställningsbil!
Mer bilder på samma USA bil

Bild

Mr X3 kör runt på kromade Robergel ekerhjul!

Bild

Jag sålde 4 Robergelfälgar till en P1800 medlem i Västra Frölunda 2013. Han hade själv Robergel kromekerfälgar på sin P1800 men skulle renovera 4st Robergel till sin pappa.

Bild

Fälgarna dyker ibland upp på E-Bay och andra annonssidor.

Priser renoverade Robergel:

Mikael Ingemarsson skrev:
Jag har renoverat lite fälgar genom åren. Att kroma om en fälg kostar ca tio tusen och då är inte navkapseln medräknad. Ekrar går att beställa från USA och kostar ca 16 tusen för 288 stycken, 72 stycken per fälg.
Vill man ha Robergel i fint skick så kostar det lite pengar!
Emblemet går att köpa på http://www.ebay.fr


Tony Söderlund skrev:
Det finns både kromade o rostfria ekrar att köpa.


Mikael Ingemarsson skrev:
Jag kan rekommendera Ekerhjulservice i Bromma. Man kan beställa nya ekrar i rostfritt från USA, ca 16 tusen kr. Kroma om fälgarna utan kapsel kostar ca 50 tusen kr hos Excellent. Sedan kostar monteringen några tusen.
Sedan är det bara däcken kvar. Vredestein sprint classic.
Värt alla pengar enligt mig!

Renoverade mitt reservhjul och det gick på 15 tusen kr. Vissa fälgar har rostfria ekrar och en del har kromade.
Kolla med magnet. Nu när en fin P1800 i toppskick är värd ca 400 tusen så är det bara att renovera dessa fälgar tycker jag. Har man dåligt med pengar renovera en fälg per år. 4 år senare är man lycklig!


Körde själv med Dunlop kromekerfälgar på min vita P1800 -65.
Här i en utflykt via Route-du-Champagne år 1999.


Bild

1a ägare vit P1800 1965 chassi #16066:

Tillbaka till Forumet eller
Till Volvo P1800 Instagram
Till Volvo 1800 Picture Gallery
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Hemsida!
Till Svenska Volvo P1800 klubbens Facebooksida!
Till Officiella Facebooksidan för Svenska Volvo P1800 klubben!

© Svenska Volvo P1800 Klubben! /mike1800 " ;-) "


Inlägg: 104
Ort: Stockholm

Med tanke på vad jensen navkapslar kostar så skulle man nog välja detta, dessutom är det som du nämner, snyggt!!!
Jensen kapslarna måste man nog vara puritan för att gilla kanske , eller eftersträva helt orginal (påminner mig mest om att par skoda kapslar)......
Samma med alla efter 66, mera volvo 142 stil anser jag, dessutom på hålfälgarna som alltid fått mig att rysa!

Men nu pratar vi ju personlig smak dock.....

Man skall ha dom kapslar, fälgar, etc som man gillar. Själv är ju förälskad i white wall däck så såna hamnar på min bil, oavsett märke....


Återgå till Tillbehör & Övrig utrustning

cron