Forumindex Bilens kategorier Tillbehör & Övrig utrustning Vita däcksidor

Vita däcksidor

Radio, stereo, Air Conditioner, bagagehållare, extraljus, trimförgasare, trimdetaljer...

Inlägg 06 dec 2019, 09:52

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Nu har jag kört 2 somrar med mina vita däcksidor och "vinglande" snobbringar (se första inlägget) och det har fungerat i stort sett mycket bra. Den vita ringen ligger bra an mot däcket och låter inget mot däcket. Fast en gång när det var mycket varmt ute, bilen stod parkerad och solen sken på däcken så utvidgades den vita ringen på ett däck så mycket att den på en kort sträcka (några centimetrar) "buktade ut" från däcket runt en halv centimeter. Det såg ut ungefär som ett veck på vita ringen. Det var inte snyggt fast jag tror ingen märkte det på bilträffen. I varje fall var det ingen som kommenterade det.

Hittills har jag inte stått vid sidan av vägen och låtit bilen åka förbi mig så jag vet inte hur mycket snobbringarnas "vinglande" syns när bilen körs.
Fast det kanske är lika bra att jag inte vet för jag tänker fortsätta använda dem på bilen.

Inlägg 17 dec 2021, 10:19

Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Efter ytterligare två års användning av dom vita däckssidorna är erfarenheterna samma som i föregående inlägg.
Eftersom jag använder dom fortfarande efter fyra år så måste jag nog ändå konstatera att jag är nöjd med dom!

Föregående

Återgå till Tillbehör & Övrig utrustning

cron