Forumindex Bilens kategorier Interiör, kupé o dyl. Orginal Kamgarnsmatta

Orginal Kamgarnsmatta

stolar, paneler, mattor, solskydd, innertak, stoppning...

Inlägg 27 jan 2015, 13:58

Inlägg: 12
De flesta mattsatser man köper nu är syntetiska mattor som ser väldigt annorlunda ut än den kamgarnsmatta som satt original.
Den översta mattan på bilden är Kamgarn (Tysk tillverkare tror jag), den nedre vänstra mattan är VP-Autoparts och den nedre högra är en billigare kvalitet från en leverantör på eBay.

https://p1800s66.wordpress.com/2014/12/19/721/

IMG_6885.JPG
IMG_6885.JPG (3.66 MiB) Visad 14843 gånger

Inlägg 29 apr 2015, 11:43

Inlägg: 6
phoca_thumb_l_p1800 back5.jpg
phoca_thumb_l_p1800 back5.jpg (69.32 KiB) Visad 14541 gånger
Richard Felton lager matter i kamgarn som er identiske med orginialmattene: http://www.p1800-restoration.co.uk/index.php/home

Inlägg 11 maj 2015, 06:41

Inlägg: 20
Mycket intressant!
Jag har beställt mattprover från Top n' Trim Shop, bilsadelmakare i Helsingborg, som har "veteranmattor" av nöthår som på bild ser lovande ut. "Vanliga i Mercedes, Porsche, VW, NSU m fl." skriver dom. Jag är förvånad att se av bilderna på de röda mattorna at VP inte säljer lika som original, trodde att så var fallet men att problemet med dom är att de bara säljer hela mattsatser (jag behöver bara några delar).

Inlägg 15 maj 2015, 08:16

Inlägg: 20
Top n' Trim meddelade tyvärr att deras mattor har grövre öglor än original i P1800. Kan fortfarande inte svälja att VP inte säljer mattor helt enligt original, då måste man ju verkligen byta hela mattsatsen om det ska bli enhetligt (måste man visserligen ändå då de inte säljer lösa delar, men i alla fall..).

Inlägg 19 maj 2015, 16:05

Inlägg: 20
Jag fick hem en provbit från Top n' Trim Shop och deras matta hade mycket riktigt större öglor, typ dubbelt så stora.
Jag har varit i kontakt med Richard på P1800 Restoration Services också, hans mattor verkar ok, har dock inget prov att själv jämföra med. Men han säljer också bara hela mattsatser, för 450 Pund exkl. frakt. Så det blir till att leta vidare. Väntar hem prov från VP också, bara så att man får klämma och känna hur bra eller dåliga de är.


Återgå till Interiör, kupé o dyl.

cron