Forumindex Bilens kategorier Karosseri Dörrar

Dörrar

skärmar, kromdetaljer, plåt, dörrar, luckor, lås, backspeglar, märken...

Inlägg 27 dec 2014, 11:51

Inlägg: 7
hej är det någon som vet om man justerar dörrarna fram eller bak i dörr fästena eller i a-stolparna för dom går väl att flytta c.a 2-3mm mot bakskärmen eller framskärmen tacksam för svar Med vänlig hälsning tommy

Inlägg 08 jan 2015, 14:32

Inlägg: 37
Det finns justermån där gångjärn är bultade i karossen vid A-stolpe. I sidled är det shims, fram-bak-upp-ned är det visst spelrum mellan bultar och hål, men inte jättemycket.

Dessutom brukar låsnäsan på B-stolpen vara shimsad och även justerbar in-ut-upp-ned.

Inlägg 10 jan 2015, 16:06

Inlägg: 7
tack för tipset men det gick inte att justera längre tillbaka mot bakskärmen. så jag skruvade av undre hängslet från a-stolpen för att kolla infästningen men där har någon annan varit och skruvat så jag hade ett litet h-t för att få fast bultarna igen gängorna var inte dom bästa, men problemet var ju att dörren sitter inte riktigt rätt i dörrhålet, vad göra vet inte,,,Mvh tommy

Inlägg 13 jan 2015, 10:50

Inlägg: 37
HM..ser det ut som karossen har fått nya skärmar? Eller är den orörd?

Inlägg 13 jan 2015, 17:17

Inlägg: 7
hej st 1800 jo du har rätt har fått veta att de bytes framskärmar troligen -87 i sammband med lackering , hur är det med infästningen i dörren går det att flytta något där, eller är det kört ,, Med vänlig hälsning tommy

Inlägg 14 jan 2015, 09:14

Inlägg: 37
Endera större hål för bult i A-stolpe eller modifierade hål i gångjärn vid dörr. Båda varianterna blir modifieringar. Jag vet inte vilket som är lättast faktiskt? Förmodligen flyttade hål i gångjärn mot dörr eftersom det kan göras med gångjärn på arbetsbänken

Inlägg 14 jan 2015, 16:25

Inlägg: 7
Hej st1800s tack så mycket för visat intresse, jag får väl ta skruvarna i dörren, och fila upp hållen med en topslip roterande fil,det handlar bara om 2-3 mm bakåt, tråkigt men de e bara gilla läget bilen står ju ändå i garget, i väntan på våren, Med vänlig hälsning tommy


Återgå till Karosseri

cron