Forumindex Bilens kategorier Karosseri Bärjärn till stötfångare bak 1800S 1969

Bärjärn till stötfångare bak 1800S 1969

skärmar, kromdetaljer, plåt, dörrar, luckor, lås, backspeglar, märken...


Inlägg: 1
Ort: Örnsköldsvik
Hej,
Min 69:a 1800S har fått ny lack i vinter och eftersom att bilen skulle slipas plåtren, så monterades det mesta bort som belysning, blankdelar, dörrar, baklucka, huv, rutor och merparten av inredningen.

Jag håller nu på som bäst att montera ihop bilen och tycker att jag inte får bakre stötfångaren att passa in riktigt som den satt förut och därför undrar jag kanske har vänt bärjärnen fel, dvs höger på vänster och vänster på höger. Jag har även dragkrok på bilen, så mittdelen bultas även fast in den.
Jag har blästrat och målat bärjärnen innan jag monterade dem och när jag hade dem på bänken så tyckte jag att de såg identiska ut. Båda monteras ju med skruvarna in mot centrum av bilen och spegelvänds då be blir monterade.

Är det någon på forumet som vet om bärjärnen är lika för höger och vänster sida bak, eller om de skiljer sig åt, och vad är det då som är skillnaden på dem?

På VP-Autoparts Websida så går det att beställa bärjärn och där har de angivit ett artikelnummer för bärjärn vänster och ett annat artikelnummer för bärjärn höger.
Volvo 1800S 1969, Volvo Amazon 1966, Zündapp KS50 1967, DBS Sport 1972, Kawasaki W650 1999

Återgå till Karosseri

cron