Forumindex Bilens kategorier Karosseri Färgkod

Färgkod

skärmar, kromdetaljer, plåt, dörrar, luckor, lås, backspeglar, märken...

Inlägg 27 dec 2015, 20:41

Inlägg: 3
Hej Är det någon som vet hur många -67 som tillverkades med färgkod 95 ljusblå. Finns det någon kvar?

Inlägg 27 dec 2015, 21:29

Inlägg: 105
Ort: Stockholm

Noterade att det finns ca:40 st varav 8 svenska i volvo1800pictures.com's databas, så några finns tydligen.
Hur många som rullar är dock svårt att veta......
Och hur många som gjordes kanske nån annan vet...

Inlägg 28 dec 2015, 19:07

Inlägg: 3
Bilen kommer att lackeras inom den närmaste veckorna efter en längre tids totalrenovering. Bilen har av tidigare ägare varit målad i flera färger, varav den sista är vit. Väger nu emellan att låta den återfå sin originalfärg 95 som ej är så snygg, eller låta den få vara vit. Originalfärg är dock alltid original och är den lite udda kan det vara roligt i sig. Vad tycker ni??.

Inlägg 28 dec 2015, 21:11

Inlägg: 312
Vad var syftet/målet med renoveringen? Om du ska ha bilen att åka med de närmaste 20 åren ska du välja en färg som du kommer att trivas med, kommer bilen däremot att bli till salu inom några få år bör du välja original.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 08 jan 2016, 11:02

Inlägg: 37
Jag har ingen statistik, tyvärr.

Lars svar om kulör är annars helrätt.

Inlägg 09 jan 2016, 20:28

Inlägg: 3
Tack för era svar. Bilen kommer att få tillbaka originalfärgen, inte minst för att det tycks vara ovanlig.

Inlägg 10 jan 2016, 13:50

Inlägg: 312
Bra, förmodligen kommer en originalkulör att orsaka avsevärt mindre personlig ånger än en icke original och ingen kan påstå att en originalfärg "förstör" bilen.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Återgå till Karosseri

cron