Forumindex Bilens kategorier Karosseri UNC och UNF

UNC och UNF

skärmar, kromdetaljer, plåt, dörrar, luckor, lås, backspeglar, märken...

Inlägg 24 okt 2020, 19:19

Inlägg: 12
Någon som vet om man kan få tag på UNC och UNFbultar i Sverige någonstans. Finns ju på Ebay men lite besvärligt att beställa allt eftersom med frakter. Kommer behöva många olika sorter och jag har inte hittat någon som har större sortiment t.ex. 6/32 och 10/32.

Inlägg 24 okt 2020, 20:18

Inlägg: 312
Det verkar vara lite udda storlekar du söker men det har på andra forum rekommenderats att kontakta Sifvert Skruv om man behöver tumskruv.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.

Inlägg 14 jan 2022, 21:33

Inlägg: 312
Tumskruvar mindre än 1/4" benämns dessutom inte med aktuellt mått utan enbart en siffra upp till 12 där det för mig är okänt om siffran är slumpvis vald eller om den på något sätt har en koppling till aktuell gängdiameter. 6/32 är samma som 3/16 vilket benämns Nr 10 UNF/UNC, 10/32 blir 5/16 viket är en relativt normal tumstorlek som en välsorterad bilverkstad kan ha på hyllan.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Återgå till Karosseri

cron