Forumindex Bilens kategorier Bromsar Dämpfjädrar, bromsbelägg fram tidiga bilar

Dämpfjädrar, bromsbelägg fram tidiga bilar

skivor, trummor, servo, cylindrar...


Inlägg: 10
Hej har en fråga när det kommer till beläggen fram på tidiga bilar upp till chassinummer 7000. Satt där inga dämpfjädrar enligt bifogad bilaga pos. 9?

Tackar på förhand.

Mvh Daniel

Bromsar fram tidig p1800.png
Bromsar fram tidig p1800.png (116.16 KiB) Visad 13609 gånger


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Jag har inga sådana på min tidiga 63a med ch.nr 6341


Inlägg: 312
Den enda detaljerade information som finns är vad som står i reservdelskatalogen och den anger att pos 9 ej är monterad på chassinummer 1-6999. Viss information finns även har http://volvo1800pictures.com/vm_1/cat_5 ... bromsa.php den kräver nog även en reservdelskatalog för att förstås till fullo.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
mike1800 ge fn i mina inlägg.


Inlägg: 10
Tackar för era svar! Har sett noteringen i reservdelskatalogen. Ville bara dubbelkolla.
Har du märkt något behov av dämpfjädrar Per? Skriker beläggen mycket?

Mvh

Daniel


Inlägg: 441
Ort: Göteborg
Mina belägg skriker inget alls och jag har aldrig saknat denna fjäder. Om den nu ens går att sätta dit på tidiga bromsok.


Inlägg: 10
Per Lu skrev:
Mina belägg skriker inget alls och jag har aldrig saknat denna fjäder. Om den nu ens går att sätta dit på tidiga bromsok.

Kanon! Nej de fjädrarna som kommer med "monteringskittet framklossar" från VP är tyvärr för korta, saknas ca 1cm.


Återgå till Bromsar

cron